Fri frakt over 1000,-

Retur og reklamasjon

Retur

Ved retur av en eller flere varer ta kontakt med oss via e-post eller kontaktskjema der du oppgir ordrenummer og hvilke varer du vil sende tilbake så vil vi sende deg en returseddel. Dette innebærer at at du må levere denne på et PostNord MyPack utleveringssted (ca 1600 stk i butikk over hele landet). Vi gjør oppmerksom på at det koster kr 79,- å returnere varen (kr 250,- for ski/sykkel). Ønsker du å sende den via andre transportører står du selv ansvarlig for å betale fraktkostnadene. Når vi har mottatt returvaren(e) vil du få kreditert varen(e)s verdi minus 79kr i returfraktkostnader. Sender du selv via andre transportører vil du få igjen hele kjøpesummen. Dette forutsetter at varen er i like god stand som da vi sendte den. Det vil si i originalemballasjen, med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker. Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. 

Du kan også bytte/returnere varen(e) du har kjøpt på behasport.no i vår butikk (du får ikke tilbakebetalt eventuelle fraktkostnader). 

Vi har 30 dagers åpen retur.

Utbetaling tar 3-5 virkedager fra vi har mottatt varen og godkjent din returforespørsel. Vi gjør oppmerksom på at vi ikke utbetaler de fraktkostnader du eventuelt må ha hatt.

 

Bytte

Ved bytte av størrelse, farge eller annet følg rutinene for retur og sett ny bestilling på ønsket vare i nettbutikken. Du kan også bytte alle varer kjøpt på nett i vår fysiske butikk.

Vi har 30 dagers bytterett

 

Reklamasjon og feilsending

Er det feil eller mangler på varen når du mottar pakken, eller vi har sendt deg feil vare, så vil du få refundert beløpet. Varen(e) må sendes i retur og ved gyldig reklamasjon og feilsendt vare vil du også få dekket returkostnaden. Kontakt oss via mail eller kontaktskjema der du oppgir ordrenummer, hvilke varer det gjelder og et bilde av produktet som viser feil og/eller mangler.

Opplever du på et senere tidspunkt en reklamasjon og/eller unormal stor slitasje på varen(e) du har kjøpt følger vi forbrukerkjøpsloven. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. Ta kontakt med oss via mail eller kontaktskjema.

 

Angrerett

Angrerettloven fra 2014 gjelder ved alle kjøp forbrukere foretar i Beha-Sport sin nettbutikk. Hos oss vil kjøperen motta angrerettsskjema sammen med ordrebekreftelsen på e-post eller med forsendelsen. Angrefristen utløper etter 14 dager etter den dagen kjøperen har mottatt varene. I denne perioden kan forbruker gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. angrerettloven og varen er mottatt.

Etter dagens angrerett-lov av 2014 er angrefristen på 12 mnd dersom kjøperen ikke har mottatt opplysning om at det foreligger angrerett og et standardisert angreskjema. Hvis Beha-Sport sørger for at denne opplysningen vil bli gitt i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene, jf. angrerettloven § 21 jf. § 8 første ledd bokstav h.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene.