Retur og reklamasjon ved kjøp av varer på behasport.no
Retur av varer kjøpt på behasport.no
Ved
retur av en eller flere varer ta kontakt med oss via e-post eller kontaktskjema
der du oppgir ordrenummer og hvilke varer du vil sende tilbake så vil vi sende
deg en returseddel. Dette innebærer at at du må levere denne på et PostNord
MyPack utleveringssted (ca 1600 stk i butikk over hele landet). Vi gjør
oppmerksom på at det koster kr 79,- å returnere varen (kr 250,- for
ski/sykkel). Ønsker du å sende den via andre transportører står du selv
ansvarlig for å betale fraktkostnadene. Når vi har mottatt returvaren(e) vil du
få kreditert varen(e)s verdi minus 79kr i returfraktkostnader. Sender du selv
via andre transportører vil du få igjen hele kjøpesummen. Dette forutsetter at
varen er i like god stand som da vi sendte den. Det vil si i
originalemballasjen, med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker. Man kan ikke returnere brukte varer.
Du
kan også bytte/returnere varen(e) du har kjøpt på behasport.no i vår butikk (du
får ikke tilbakebetalt eventuelle fraktkostnader).
Vi
har 30 dagers åpen retur.
Utbetaling
tar 3-5 virkedager fra vi har mottatt varen og godkjent din returforespørsel.
Vi gjør oppmerksom på at vi ikke utbetaler de fraktkostnader du eventuelt må ha
hatt.
Bytte av varer kjøpt på behasport.no
Ved
bytte av størrelse, farge eller annet følg rutinene for retur og sett ny
bestilling på ønsket vare i nettbutikken. Du kan også bytte alle varer kjøpt på
nett i vår fysiske butikk.
Vi
har 30 dagers bytterett
Reklamasjon
og feilsending
Er
det feil eller mangler på varen når du mottar pakken, eller vi har sendt deg
feil vare, så vil du få refundert beløpet. Varen(e) må sendes i retur og ved
gyldig reklamasjon og feilsendt vare vil du også få dekket returkostnaden.
Kontakt oss via mail eller kontaktskjema der du oppgir ordrenummer, hvilke
varer det gjelder og et bilde av produktet som viser feil og/eller mangler.
Opplever
du på et senere tidspunkt en reklamasjon og/eller unormal stor slitasje på
varen(e) du har kjøpt følger vi forbrukerkjøpsloven. Reklamasjon kan skje
senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er
ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. Ta
kontakt med oss via mail eller kontaktskjema.
Angrerett
Angrerettloven
fra 2014 gjelder ved alle kjøp forbrukere foretar i Beha-Sport sin nettbutikk.
Hos oss vil kjøperen motta angrerettsskjema sammen med ordrebekreftelsen på
e-post eller med forsendelsen. Angrefristen utløper etter 14 dager etter den
dagen kjøperen har mottatt varene. I denne perioden kan forbruker gå fra
avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har
oppfylt sin opplysningsplikt ihht. angrerettloven og varen er mottatt.
Etter
dagens angrerett-lov av 2014 er angrefristen på 12 mnd dersom kjøperen ikke har
mottatt opplysning om at det foreligger angrerett og et standardisert angreskjema.
Hvis Beha-Sport sørger for at denne opplysningen vil bli gitt i løpet av disse
12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen
mottok opplysningene, jf. angrerettloven § 21 jf. § 8 første ledd bokstav h.
Ved
bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold
og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de
direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller
selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene.